Nike


Nike, Іnc. (Найк, NYSE: NKE) - американська компанія, всесвітньо відомий виробник спортивних товарів. Штаб-квартира - у місті Бывертон, штат Орегон, США.

Створення компанії

Звичайно кожна нова компанія займає нову нішу, або відвойовує її у когось, надаючи товар або послуг краще або дешевше. З Найком зв'язані обидва варіанти.

Компанія була заснована в 1964 році студентом Філом Найтом (Phіl Knіght), він був бігуном на середні дистанції в команді Орегонского університету, і його тренером був Білл Боуерман (Bіll Bowerman). У ті роки в спортсменів практично не було вибору в спортивному взутті. Взуття Адідас коштувало досить дорого - 30 доларів, було якісне, а звичайні американські кроссівки коштували 5 доларів, але від них боліли ноги, особливо після бігу. Якщо професійні спортсмени могли собі дозволити Адідас, то для аматорів ситуація була складна.

Щоб виправити цю ситуацію Філ Найт вигадав геніальну схему - замовляти кроссівки в азіатських країнах і продавати їх на американському ринку. Одержуючи економічну освіту MBA у Стенфорді в 60-х роках, Найт брав уроки в класі Френка Шелленбергера (Frank Shallenberger). Завданням на одному з семінарів була стратегія розвитку бізнесу дрібної приватної фірми, включаючи маркетинговий план. Відповідно до легенди "Найк", саме на цьому семінарі по маркетингу Найту спала на думку концепція компанії. Спочатку компанія називалась Blue Rіbbon Sports і офіційно не існувала.

В 1963 році Філ Найт відправляється у Японію - у ті часи робоча сила там коштувала дешево, і підписує контракт від імені Blue Rіbbon Sports з компанією Onіtsuka, на поставку в США кроссівок. Спочатку кроссівки продавалися буквально з рук, а точніше з фургона-мікроавтобуса Найта. Він просто зупинявся на вулиці й починав вести торгівлю. Йому було 26 років і йому подобався свій бізнес.

За рік існування Фірма продала кроссовік на 8 000 доларів і на роботу був взятий перший співробітник. Їм виявився Джеф Джонсон - менеджер по продажах, до речі говорять що це він придумав назвати компанію - Найк. Ніка - це грецька богиня, що символізує перемогу, саме в її честь і назвали компанію.
В 1971 році студентка Портлендского університету - Каролін Девідсон придумує логотип Найку (у простолюдді - сопля). Вона це зробила за смішні гроші, як на теперішній час - 30 доларів. Правда пізніше, коли компанія виросла, Філ Найт подарував їй статуетку логотипа Найк з діамантами, та деяку кількість акцій компанії, що робить йому честь.

Винаходи

Компанія до 1973 року була досить відома, було продано кроссівок вже на більш ніж на 1 мільйон доларів, але чистий прибуток був не великий. Найк одержав широку популярність завдяки вафельній підошві. А придумав її Білл Бауер сидячи на кухні й дивлячись на вафельницю своєї дружини. Вафельна підошва це насправді рифлена підошва в кроссівок, яка дозволяла зробити взуття легшим й трохи збільшити поштовх під час перегонів. Саме цей винахід вивів Найк у лідери. Цьому також сприяла мода на фітнес, тому кроссівки добре продавалися.


Показано з 1 по 15 з 27 (всього 2 сторінок)